Over deze blog

Waarom start een fabrikant als HellermannTyton een blog?

Om deze vraag te beantwoorden is het eerst noodzakelijk om te definiëren wat een blog nu eigenlijk is. Een blog is een weblog, wat eigenlijk lijkt op een dagboek: met regelmatige tussenpozen worden artikelen gepubliceerd.
Blogt een onderneming met als doel haar klanten, partners en overige geïnteresseerden over de onderneming, de producten en competenties te informeren, dan wordt in het algemeen gesproken van een Corporate Blog.
Corporate blogs kunnen worden onderverdeeld, bijvoorbeeld in  themablogs, die zich focussen op alle aspecten rond een bepaald thema, videoblogs, waarin primair video’s gepubliceerd worden of campagneblogs, die gedurende een bepaalde tijd online zijn.

Blog.HellermannTyton.nl is de Corporate Blog van HellermannTyton B.V.

Het internet is duidelijk van karakter veranderd. Waar het in het verleden een informatieve functie had, staat nu het interactieve aspect veel meer centraal. HellermannTyton heeft daarom al in 2012 besloten zich versterkt op social media te concentreren. Niet alleen maar om nieuwe manieren van communicatie toe te passen, maar zeker ook om geïnteresseerden een blik achter de schermen te geven. Iets wat met klassieke media als catalogi of vakbeurzen slechts beperkt mogelijk is.
Transparantie is heden ten dage voor een onderneming als HellermannTyton noodzakelijk en biedt in het kader van de Corporate Communication Strategy duidelijk meerwaarde voor onze doelgroepen.
Niet in het minst ziet HellermannTyton, als innovatieve onderneming, hierin ook een grote kans om op het gebied van nieuwe media de standaard te zetten, een online-reputatie op te bouwen en zowel zichtbaar als vindbaar te zijn.
In de corporate blog worden vanaf 2015 regelmatig artikelen gepubliceerd, artikelen over HellermannTyton, de producten en de systeemoplossingen die wij aanbieden. Daarnaast worden artikelen gepubliceerd die over actuele thema’s in de branche gaan. Deze vindt u in de categorie Marktsegmenten. Natuurlijk is een corporate blog ook geschikt om over de grenzen van een reguliere website heen de competenties van onze firma aan de hand van redactionele artikelen te presenteren. HellermannTyton, als ontwikkelaar van specifieke componenten, wil partners en klanten betrekken bij het tot stand komen van individuele oplossingen voor complexe vraagstukken. U leest hierover meer in de categorie R&D.
Bij de themakeuze put HellermannTyton uit een onuitputtelijke bron: noviteiten, het toepassen van nieuwe materialen zoals bij de duurzame Robusto-bundelbanden, de tijdbesparende Q-serie of de nieuw vorm gegeven mediatheek op de website.

HellermannTyton beschouwt deze blog als mogelijkheid om haar doelgroepen in het B2B-segment door lezenswaardige artikelen, reportages, interviews, achtergronden en gebruikerservaringen een blik achter de schermen van professioneel kabelmanagement te verschaffen.
HellermannTyton streeft er naar deze blog in twee richtingen te gebruiken. Niet alleen om te publiceren, maar ook om middels commentaren en zakelijke discussies de diverse thema’s verder uit te diepen. Commentaren bieden de mogelijkheid in detail te gaan en andere inzichten ruimte te bieden. Wij raden u aan vooraf de Richtlijnen voor commentaar door te lezen.